Vedran Židanik dizajnom se bavi već 12 godina, od čega posljednjih 10 godina intenzivno istražuje i dizajnira digitalne proizvode poput mobilnih aplikacija i web stranica. U svojim dizajnerskim počecima u Proximityju, BBDO-ovoj sestrinskoj agenciji, surađivao je s nekima od vodećih domaćih digitalnih dizajnera, a ta se suradnja nastavila i u Kombinatu, nagrađivanom dizajnerskom kolektivu čiji je bio jedan od osnivača. Karijeru je nastavio u digitalnoj agenciji Five, gdje je uskoro preuzeo ulogu vodećeg dizajnera, radeći s klijentima kao što su Squarespace, Napster, Ministry of Sound, Rosetta Stone, Microsoft, T-Mobile i Real Networks.
Kao dizajneru u developerskoj agenciji misija mu je bila premostiti jaz između dizajna i implementacije, pomoći agenciji u tranziciji prema većem fokusu na dizajn te kroz radionice i predavanja podijeliti znanje i iskustvo s rastućom zajednicom digitalnih dizajnera. Karijeru je nastavio u Seattleu, gdje je kao voditelj dizajnerskog tima Real Networksa razvijao njihove digitalne proizvode. Nakon toga osnovao je studio Supernormal pod kojim razvija digitalne proizvode, uvodi dizajn sustave te organizira dizajnerske timove za međunarodne klijente kao što su Rover, Numbrs, iinfluence i drugi.
Dobitnik je više nagrada, među kojima je i prva nagrada na Izložbi hrvatskog dizajna 1314 za digitalnu platformu Flaster.
Digitalni dizajn u svijetu doživljava velike promjene i od dizajnera se traži mnogo više uključenosti u aktualne probleme društva. Mislim da se to već sad gleda kod zapošljavanja u vrhunskim tvrtkama, a zasigurno će biti još izraženije u skoroj budućnost. Tu će u slabijoj poziciji biti dizajneri iz manjih, konzervativnijih sredina poput Hrvatske. Tome možemo donekle doskočiti širom edukacijom i samoedukacijom, s ciljem što veće empatije prema što širem krugu ljudi. Srž dizajna kao discipline je empatija, a empatija se pak hrani novim idejama, znanjima i iskustvima.
Vedran Židanik
Cijeli intervju sa žiratorom možete pronaći ovdje.