
Bojan Hadžihalilović jedan je od najistaknutijih imena u dizajnu vizualnih komunikacija u regiji. Karijeru je započeo u Sarajavu kada je zajedno sa suprugom Dadom Hadžihalilović i Lelom Mulabegović Hatt 1985. godine osnovao studio Design TRIO Sarajevo. Studio se u početku bavio dizajnom omota za ploče, dnevnih novina i magazina, kazališnih i filmskih plakata te knjiga. Neki od najpoznatijih radova iz ovoga razdoblja studija njihovi su omoti ploča za popularne bendove i izvođače, poput Plavog orkestra, Bijelog dugmeta, Crvene jabuke, Dine Merlina i drugih.
Tijekom ratnog perioda, TRIO je započeo izradu serije ručno rađenih plakata pod nazivom Pozdrav iz Sarajeva. Antiratna poruka koju su razglednice i plakati odaslali svijetu, postali su jedan od simbola tada opkoljenog grada. Studio TRIO osnovao je agenciju Fabrika, koja je od kraja devedesetih do danas jedna od najvećih dizajnerskih i marketinških agencija u regiji. Bojan Hadžihalilović njezin je kreativni direktor, a agencija se danas, osim dizajnom, bavi kompjuterskom grafikom, TV animacijom, produkcijom TV spotova i digitalnim komunikacijama. O njegovim su radovima pisali ugledni časopisi orijentirani na dizajn i umjetnost, između ostalih: Graphis, Print, How, Step inside Design, Life, The Face, Creative Review, Art Press, Flash Art i drugi. Radove studija TRIO i Fabrike našli su se i u publikacijama poput Anatomy of Design, Innovative Promotions at Work, The Design of Dissent, Evil doesn’t live here, Political poster sin Central and Eastern Europe 1945 – 1995 i dr.
Od 1996. godine, Bojan Hadžihalilović redovni je profesor na Likovnoj akademiji u Sarajevu, gdje predaje na Odsjeku za grafički dizajn, dok je na Arhitektonskom fakultetu i Scenskoj akademiji profesor vizualnih komunikacija.
Poigravali smo se tabuima i nacionalnim i internacionalnim simbolima. Imali smo sreće raditi s najbezobraznijim likovima i od njih učiti. Izazov je bio praviti male ili velike vizualne pakosti na zabranjene teme: Tita, Partije, partizana, komunista… Bila je to omiljena mantra i rokera kao i redatelja u predstavama, pisaca, pa i nas, dizajnera, koji smo imali sreću raditi za njih. Sa radošću smo se kačili na taj izazov, kreirajući nekakav naš pop art i stvarno smo se dobro zabavljali.
Bojan Hadžihalilović
Cijeli intervju sa žiratorom možete pronaći ovdje.